mandag 15. august 2011

Gjennomkjøring

I dag har vi vært gjennom hele klasse 3 programmet. Det var veldig nyttig for å se hvordan vi ligger an. Alt i alt er jeg fornøyd, men vi har fremdeles mye å jobbe med:

  • Felles sitt i 1 minutt: Dette gikk bra :)

  • Fellesdekk i 3 minutter med skjult fører: Veldig bra. Litt interessert i en pipeball som en hund lekte med bak oss, men snudde bare på hodet :)

  • Fri ved foten: Hun falt litt ut når vi hadde gått en stund, så vi må nok trene lange strekker av og til. Litt uryddig springmarsj som vanlig. Denne må vi jobbe med....

  • Sitt under marsj: Veldig bra i dag :)

  • Innkalling fra dekk med dekk: Jeg prøvde dekk i innkallingssituasjon for første gang, og det gikk ikke. Vi må nok trene mer på denne. Men tror ikke vi skal få store problemer med litt trening.

  • Fremadsending med dekk og på plass: Jeg hadde ball i ruta første gang. Andre gang kjørte jeg hele øvelsen, og det gikk supert :)

  • Apportering over hinder: Perfekt, men det er nok fare for tyvstart. Motivasjonen er veldig stor ;)

  • Apportering av metallgjenstand: Denne gikk over all forventning i dag Raskt ut og nokså raskt inn :)

  • Neseprøve: Prøvde for første gang at noen andre la ut, og den var helt perfekt. Har fremdeles mange pinner, men hun er veldig sikker på øvelsen nå. HURRA :)

  • Kontroll over hunden på avstand: Det begynner å ligne på noe. Vi må jobbe med ro i momentene. Hun la seg på min sittkommando, men det var nok min feil, for jeg gjorde dekk tegn når jeg sa sitt (ikka så lett å skjønne hva mor mener da).


  • Men alt i alt er jeg fornøyd. Det går fremover, og vi har det GØY :)

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar