tirsdag 30. august 2011

Ny gjennomkjøring :)

I går gikk vi gjennom hele klasse 3 programmet på nytt. Vi har fremgang, men det viser seg også hvor lett ting kan gå galt. Men alt i alt var det en fin gjennomkjøring :)


  • Felles sitt i 1 minutt: Dette gikk bra :)


  • Fellesdekk i 3 minutter med skjult fører: Hun hadde som vanlig flyttet på fremlabbene, men dette tror jeg ikke jeg orker å styre med. Hun er stille og ligger trygt.


  • Fri ved foten: Denne gikk veldig bra i dag. Litt piping innimellom....


  • Sitt under marsj: Veldig bra i dag også:)


  • Innkalling fra dekk med dekk: I dag fungerte det bra. Hun la seg rimelig raskt til tross for høyt tempo :)


  • Fremadsending med dekk og på plass: Hun løp utenfor ruta første gang. Andre gang løp hun fint inn, men satte seg på min dekk kommando. Jeg hjalp henne til å komme riktig inn på innkallingen. Denne må vi intensivere treningen på....


  • Apportering over hinder: Hadde ikke hinder i dag.


  • Apportering av metallgjenstand: Helt greit. Raskt ut og nokså raskt inn :)


  • Neseprøve: Denne blir gradvis mer lik det vi får på konkurranse, og vi har nok kommet til et stadie vi må bruke litt tid på nå. Hadde vel ca 10 pinner som lå litt rotete. "Min" pinne lå inne blandt disse med litt gress oppå. Hun søker fint, men i dag slapp hun den etter først å ha plukket den opp. Hun tok den på nytt etter å ha søkt en stund til og kom inn med den. Dette har hun ikke gjort før. Andre gang søkte og plukket hun fint, men stoppet på tur inn mot meg. Jeg tror nok bare det har blitt litt rask fremgang her, så hun raskt blir trygg igjen med litt mer trening. Hun tar i hvertfall rett pinne.


  • Kontroll over hunden på avstand: Perfekt :) :) :). Men vi må ikke hvile på laubærene, for hun har nok litt lyst til å gjøre det i sitt eget tempo ;)


  • Alt i alt en fin gjennomkjøring som viser at det er mange øvelser som ikke sitter helt ennå.

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar